FAQ

Zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi.

Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie to skontaktuj się z nami poprzez formularz lub telefonicznie.

Sprawna pomoc

Bardzo sprawny kontakt oraz szybka pomoc, potwierdzenie rezerwacji do 24h.

Przyjazny Support

Pomożemy, doradzimy, zarezerwujemy dla Państwa wyjazd.

Bezpieczne płatności

Płatności za pomocą przelewu, PayPal oraz możliwość płatności w biurze.

Gwarancja jakości

Gwarantujemy jakość naszych usług

1. Czy Tanie-Wypoczywanie.pl to biuro podróży?

Tanie-Wypoczywanie.pl , to doradcy ds. podróży pomagający szukać okazyjnych przelotów lotniczych, atrakcyjnych cenowo hoteli oraz transferów. Nie działamy jako biuro podróży i nie sprzedajemy typowo wycieczek. Nie mamy w ofercie również propozycji wyjazdów świadczonych przez biura podróży. Jednakże wyszukane loty i noclegi łączymy w całość wraz z transferem, dlatego wyjazd realizowany przez nas niczym się nie różni od tego organizowanego przez biuro podróży. W zasadzie jest jedna różnica. Nasze wyjazdy są dużo tańsze 😉

2. Czym tak naprawdę zajmuje się Tanie-Wypoczywanie.pl ?

Zajmujemy się wyszukiwaniem tanich przelotów, atrakcyjnych cenowo noclegów i komfortowych transferów. Łączymy to w całość i organizujemy spersonalizowany wyjazd do każdego zakątka świata, gdzie da się dolecieć, dojechać, czy też dopłynąć. Zrealizujemy każdy wyjazd o jakim marzysz! Pomagamy także w wypełnianiu wniosków wizowych oraz w uzyskiwaniu odszkodowań od linii lotniczych. Jeśli Twój lot z powodów technicznych lub innych niezwiązanych z pogodą był opóźniony o co najmniej 3h, to należy Ci się odpowiednie odszkodowanie. Jakie? Skontaktuj się z nami, to przekażemy ile możesz otrzymać 🙂

3. W czym pomagacie, a czego nie robicie?

Pomagamy organizować podróże od A do Z, to nasza główna specjalizacja i tym się zajmujemy od kliku lat. Nie sprzedajemy jednak gotowych wycieczek świadczonych przez standardowe biura podróży. Nie oferujemy również wyszukiwania biletów lotniczych nabytych w ramach błędu taryfowego, czy też poprzez inne nielegalne działania.

4. Dlaczego nie pokazujecie wszystkich szczegółów od razu?

Na przygotowanie i wyszukanie spersonalizowanej oferty dla Klienta poświęcamy 5-6h pracy. Nie są to tylko dwa kliknięcia na jednej czy dwóch stronach, a przejrzenie bardzo wielu różnych opcji przelotów, propozycji noclegów oferowanych poprzez wielu pośredników oraz transferów świadczonych przez różne firmy. Gdybyśmy zdradzali wszystkie szczegóły od razu, to nasza usługa nie miałaby sensu, bo odkrywalibyśmy wszystko na co poświęciliśmy kilka godzin pracy.

5. Jak mogę otrzymać kupon rabatowy na usługę?

Jeśli już raz się skorzystało z naszych usług i opublikowało recenzję na naszej fan stronie na Facebooku (facebook.com/taniewypoczywanie) to na kolejną usługę jest przyznawany kod rabatowy. Kod otrzymacie na e-maila.

6. Czy mogę otrzymać fakturę VAT za zrealizowaną usługę?

Wystawiamy normalne faktury VAT  (faktura opatrzona podatkiem VAT 23%).

7. Czy mogę otrzymać fakturę VAT za wakacje?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów, możemy Wam wystawić fakturę za zakupiony bilet lotniczy oraz zarezerwowany hotel z podatkiem VAT 0%.

8. W jaki sposób można dokonać rezerwacji?

Prosimy o rezerwację przez naszą stronę www,  bądź o kontakt telefoniczny. Bardzo ważne jest podanie właściwego maila, na który otrzymacie Państwo w ciągu 24h  potwierdzenie rezerwacji. Można też dokonać rezerwacji i opłaty osobiście w naszym biurze w Suwałkach.

9. Kiedy mam pewność, że rezerwacja jest potwierdzona?

Dopiero po otrzymaniu przez nas wpłaty (w celu szybszej realizacji prosimy o przesłanie potwierdzenia wykonania przelewu na maila). Wysyłamy wtedy Państwu na podanego maila potwierdzenie rezerwacji.
WAŻNE – dopiero wtedy możemy dla Państwa zakupić bilety lotnicze. Nie ma czegoś takiego, jak wstępna rezerwacja biletów lotniczych. Wystawienie biletu odbywa się po jego opłaceniu, stąd tak ważne jest, żebyście Państwo jak najszybciej dokonywali wpłat w celu uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek

10. Czy wyjazd dojdzie do skutku ?

Ponieważ traktujemy każdą rezerwację indywidualnie macie Państwo pewność, że nawet przy dwóch osobach wyjazd zostanie zorganizowany. Nie odwołujemy wyjazdów lotniczych z powodu zbyt małej liczby uczestników, gdyż wykorzystujemy regularne linie lotnicze. Nawet w przypadku odwołania lotu na danej trasie linie lotnicze są zobowiązane zapewnić inne połączenie.

11. W jaki sposób można zamówić bagaż rejestrowy lub dodatkowe świadczenia?

Dodatkowo można dokupić bagaż rejestrowy (nadawany do luku, do 15kg) Czasami jest możliwa dopłata do hotelu wyższej kategorii, dopłata do transferu (jeśli nie jest w cenie), dopłata do pokoju 1- os itp.
WAŻNE – BAGAŻ W SAMOLOCIE – w większości przypadków wykorzystujemy loty liniami Ryanair, z powodu najlepszej liczby połączeń z Polski w dobrych cenach w ciekawe miejsca. W standardzie przysługuje 1 sztuka dużego bagażu podręcznego na osobę o wymiarach 55 cm x 40 cm x 20 cm i wadze do 10 kg + jeden dodatkowy mały bagaż podręczny o wymiarach 35 cmx20cmx20cm. Dodatkowo można dokupić bagaż rejestrowy (nadawany do luku, do 15kg), w cenie od 142 zł do 332 zł za sztukę w obie strony, w zależności od daty i kierunku. Cena taka jedynie obowiązuje przy rezerwacji wyjazdu. Dokupienie bagażu rejestrowanego w późniejszym okresie jest droższe, a już wyjątkowo drogie na lotnisku.

12. Co z ubezpieczeniem od kosztów rezygnacji ?

Przy imprezach lotniczych ubezpieczenie od kosztów rezygnacji wynosi 5% od kwoty całości rezerwacji. Zaznaczamy, że koszty rezygnacji przy imprezach lotniczych są bardzo wysokie (mają Państwo wcześniej zakupiony bezzwrotny bilet i pozostałe świadczenia, które też w większości nie podlegają bezkosztowej anulacji. Ubezpieczenie działa tylko w przypadkach losowych, wymienionych w regulaminie ubezpieczyciela – m.in.ciężka choroba własna i członków najbliższej rodziny, utrata dokumentów itp. Nie działa w sytuacji „mam katar”,„zmieniły mi się plany ”czy „na miejscu jest zła pogoda”. Z ubezpieczycielem rozliczacie się Państwo sami na podstawie dokumentów otrzymanych od nas oraz dokumentów dokumentujących zdarzenie. Ubezpieczyciel wypłaca na Państwa konto kwotę w wysokości 80% kosztów poniesionych przez Państwa w związku z rezygnacją z wyjazdu. Wykup takiego ubezpieczenia jest możliwy jedynie w dniu dokonywania rezerwacji, nie ma możliwości wykupienia w terminie późniejszym i dotyczy rezerwacji jako całości.

13. Co z osobami podróżującym samotnie ?

Zapisy przyjmujemy wyłącznie na pokoje dwuosobowe. Osoby podróżujące samotnie muszą ponieść dopłatę do pokoju 1-osobowego

14. Czy są zniżki dla dzieci ?

Dla pierwszego (czasami także dla drugiego dziecka, maksymalnie do 14 roku życia w dniu powrotu z wyjazdu) w części hoteli negocjujemy duże zniżki, jeśli śpią w pokojach z rodzicami (na dostawce). Czasami rodzina dostaje apartament. Dla każdego przypadku przeważnie przeprowadzamy indywidualną kalkulację. INFANT – to dziecko, które do dnia powrotu nie ukończyło 2 lat. Obowiązuje za nie przeważnie niższa, stała opłata. Nie posiada ono jednak własnego miejsca w samolocie oraz łóżka w pokoju. W niektórych hotelach można uzyskać łóżeczko dziecięce.

15. Podobno cen a biletu może ulec zmianie ? Czy można dokonać zmian na zakupionym bilecie ?

W naszych przelotach wykorzystujemy regularne linie lotnicze. Ceny biletów lotniczych ulegają częstym zmianom, także ważne jest, żebyśmy szybko mogli zaksięgować wpłatę i potwierdzić Państwa rezerwację. Wtedy tez kupujemy dla Państwa bilety lotnicze, które są bezzwrotne. Jedynie w przypadku tzw. tanich linii lotniczych można za sporą opłatą (przeważnie kilkuset złotych) zmienić na bilecie nazwisko lub datę podróży. Cena biletu po jego zakupie nie ulega zmianie – ani w górę, ani w dół, nawet jeśli zmienia się jego cena oferowana przez linie lotnicze. Zasadniczo działa reguła – im wcześniej się kupi bilet, tym jest tańszy.

16. Chcemy się zapisać grupą znajomych

Jeśli rezerwujecie Państwo wyjazd na kilka osób, wszystkie osoby powinny się znaleźć na jednej rezerwacji. Gwarantuje to wspólną podróż i pobyt w jednym hotelu. Prosimy jedynie o czytelne zaznaczanie, ile ma być jakich pokojów.

17. Dlaczego musimy podać dane do dokumentów, z którymi będziemy podróżować ?

Potrzebujemy dane z Państwa dokumentów, z którymi Państwo będą podróżować do wykonania odprawy on – line – w szczególności typ dokumentu (dowód / paszport), numer, serię i datę ważności, oraz w jakim kraju był wystawiony. Jest to niezbędne do wejścia do samolotu. Dotyczy to również dzieci. Potrzebujemy również daty urodzenia do wystawienia ubezpieczenia.

18. Czy potrzebuję paszport / wizę na wyjazd ?

Nasze imprezy organizujemy (oprócz kilku wyjątków) w rejonie europejskiego basenu Morza Śródziemnego, do krajów, które należą do Unii Europejskiej. W związku z tym dokumentem, który musicie Państwo posiadać będzie wyłącznie dowód osobisty. Jeżeli paszport lub wiza będzie potrzebna zaznaczymy to przy danym wyjeździe. Sytuacja taka może dotyczyć zwłaszcza wyjazdów na Ukrainę, do Armenii (paszporty) i do Rosji (dodatkowo wiza).

19. Przyjeżdżam na lotnisko i co dalej ?

Na lotnisku jeśli nie mają Państwo bagażu rejestrowego udają się Państwo od razu do kontroli bezpieczeństwa. Należy być minimum godzinę przez planowanym odlotem samolotu. Następnie przechodzą Państwo / lub zostają podwiezieni autobusem do samolotu. Na pokładzie nie ma bezpłatnych posiłków, można natomiast wykupić napoje czy drobne przekąski.

20. Gdzie znajdę transfer po przylocie ?

W przypadku wykupionego transferu są to przeważnie bezpośrednie przejazdy na trasie lotnisko – hotel – lotnisko busem, lub taksówką. Na lotnisku będzie oczekiwał Państwa przedstawiciel firmy przewozowej z tabliczką z Państwa nazwiskiem lub/i nazwę biura. Jedynie w Budapeszcie należy się udać do punktu obsługującego transfer, znajdującego się w hali lotniska. O ustalonej godzinie transport będzie czekał na Państwo przed hotelem. W razie jakichkolwiek problemów prosimy się kontaktować z centrum alarmowym przewoźnika
.
Jeżeli w ofercie nie było transferu muszą Państwo sami się dostać do hotelu. Staramy się, żeby nasze hotele znajdowały się w niewielkiej odległości od lotniska i żeby posiadały dobrą komunikację z miejscowościami, w których znajduje się hotel. Przeważnie koszt dotarcia do hotelu waha się w przedziale kilku euro/w jedną stronę, jeśli korzystamy z publicznych środków transportu.

Prosimy zapoznać się z informacjami dotyczącymi transferu przy każdej ofercie.

21. Dotarliśmy do hotelu i... ?

W hotelu okazujecie Państwo voucher na recepcj i, dokonujecie rejestracji i otrzymujecie klucze lub kartę do pokoju. Prosimy pamiętać, że doba hotelowa przeważnie zaczyna się pomiędzy 13 a 16, a kończy między 10 a 12. Oprócz nielicznych wyjątków hotel nie zakwateruje Państwa przed tymi godzinami. W większości wyjazdów nie ma zagwarantowanego naszego rezydenta. W przypadku problemów związanym z pobytem w hotelu w celu jego rozwiązania należy zwrócić się do recepcji. W przypadku poważniejszych problemów prosimy kontaktować się z centrami rezerwacji podanymi na voucherze, lub z naszym biurem. Śniadania są przeważnie serwowane w formie bufetu (z napojami) w godzinach 8 – 10, a obiadokolacje od 19 – 21

22. Zmiany po dokonaniu i potwierdzeniu rezerwacji

W większości przypadku nie ma możliwości zmiany terminu wylotu, czy zmiany osoby na rezerwacji. Jeżeli jest tak możliwość należy się liczyć z kosztem 522zł za zmianę nazwiska na bilecie lotniczym lub od 190 zł do 285zł za zmianę terminu. Dotyczy to jedynie tzw. tanich linii lotniczych (np. Ryanair). Hotel, jeśli zmiana jest możliwa, pobiera przeważnie opłatę w wysokości kilkudziesięciu euro. Za zmianę nazwiska, terminu, zmiany w karcie pokładowej jej wysłaniu (np. dodanie bagażu) pobierana jest przez biuro opłata w wysokości 50 zł/za rezerwację.

23. Gdzie mogę uzyskać więcej informacji ?

Można się z nami skontaktować telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 18 oraz oczywiście mailowo. Z innych stron polecamy zwłaszcza poradnik „Polak za granicą” z opisami krajów, przygotowanymi przez polskie MSZ. Tam też można się dowiedzieć aktualnych informacji o sytuacji w każdym kraju oraz jakie dokumenty należy posiadać do wjazdu do konkretnego państwa:
http://www.msz.gov.pl/

Subskrybuj newsletter

shares